Coen Schothorst
Op onze afdeling Leidingtechniek is Coen Schothorst werkzaam, vader van 2 jonge kinderen én de moppentapper van ons bedrijf. Een vrolijke noot op een drukke afdeling die na een opleiding Commercieel medewerker Marketing en Communicatie o.a. een HTS studie Automotive heeft gevolgd.
Daarna heeft hij gewerkt “in de bouten en moeren business” zoals hij dat zelf noemt en bij een bedrijf in Cv-ketels. Banen die commerciële én technische aspecten combineren vindt Coen zelf het allerbeste bij hem passen. “Mijn hart ligt bij de techniek” aldus Coen “maar ik vind klantcontact daarnaast ook heel leuk”.
Sinds vorig jaar is hij werkzaam bij Profiltra als Customer Relations Employee. “Ik voelde mij gelijk op mijn gemak bij Profiltra” zegt Coen over zijn eerste indruk destijds van ons bedrijf. “Je wordt hier geaccepteerd zoals je bent en dat spreekt mij aan” vertelt hij verder.
Wat hij leuk vindt aan zijn job is het uitzoeken van allerlei technische zaken voor klanten. Hij is bezig zijn kennis op het gebied van compensatoren en slijtvaste materialen verder uit te bouwen en wil graag klanten service bieden op het allerhoogste niveau. “Van Profiltra mag men meer verwachten dan alleen verkoop van de beste producten” zegt Coen “ik wil de productieprocessen en wensen van onze klanten door en door kennen zodat ik hen goed kan adviseren en kan meedenken over de beste technische maatwerkoplossing voor hun specifieke situatie.
Als laatste wil hij nog wel één van zijn vele moppen kwijt:
Er zit een vrachtwagenchauffeur bij een truckstop te lunchen als er 3 motorduivels binnenkomen die zijn eten afpakken. Hij zegt niks maar staat op en vertrekt. Een andere chauffeur die bij het raam zit hoort één van de motorduivels zeggen “Wat een watje is die vrachtwagenchauffeur, pakken wij zijn eten af en hij zegt niks” “Ja, zegt de andere chauffeur “en het is nog een slechte chauffeur ook, ik zie net dat hij drie Harley’s buiten omver rijdt”.
Marjan de Haas
Een échte doorzetster
Onze nieuwe medewerkster Marjan de Haas is werkzaam als customer relations employee binnen de groep Engineered Products. Deze vrolijke dame is een échte doorzetster. Na werkzaam geweest te zijn in o.a. de horeca heeft ze zich, na een revalidatie van 3 jaar na een zwaar auto ongeluk, omgeschoold tot een administratieve topper die, naast het werken met cijfers, klantcontact in haar job ook zeer belangrijk vindt.
Administratieve duizendpoot
Marjan heeft hiervoor o.a. als hoofd financiële en loonadministratie gewerkt. Nu zocht zij een baan waarin naast administratieve werkzaamheden, het contact met klanten meer op de voorgrond stond. En die heeft zij gevonden in haar huidige functie bij Profiltra.
Eerste indruk van Profiltra “wat een warm welkom”
“Ik ben in eerste instantie gevallen voor het warme welkom en de goede sfeer bij Profiltra” aldus Marjan. De precieze inhoud van de functie die zij via een uitzendbureau aangereikt kreeg was haar aanvankelijk nog niet helemaal duidelijk. Maar dat zij specifiek bij dít bedrijf wilde werken stond voor haar wél vast na haar eerste kennismaking met Profiltra. Toen de baan als customer relations employee ook nog naadloos bleek aan te sluiten op haar vaardigheden en ambities was de keuze snel gemaakt. Naast het klantcontact vindt ze ook het technische gedeelte van haar werk zeer interessant. “Gisteren nog gekeken bij de nieuwe CNC-machine in de werkplaats, zeer indrukwekkend om die in werking te zien” vertelt ze enthousiast.
Team Profiltra is blij met deze enthousiaste, multifunctionele medewerkster en wenst haar veel succes in haar nieuwe job!
Monique Stoop en Miranda Moot
Op onze afdeling financiële administratie werken Miranda Moot en Monique Stoop. Deze twee dames zorgen ervoor dat alles op financieel gebied, ook voor onze klanten en leveranciers, perfect geregeld is.
Zij hebben allebei hun sporen op dit gebied ruim verdiend. Miranda heeft bij één van haar vorige werkgevers in haar eentje een hele boekhouding gerund en ook Monique heeft veel ervaring op dit gebied. “Je leert het meest door dingen naar je toe te trekken en gewoon te doen” zo geeft Miranda aan.
Monique kwam vorig jaar vlak voor de coronacrisis zonder werk te zitten en hoewel daardoor lastig was om direct een andere baan te vinden is ze niet bij de pakken neer gaan zitten maar heeft alles aangepakt om toch aan het werk te blijven. Zo heeft ze o.a. administratief werk gedaan bij een Corona-vaccinatiestraat.
Miranda heeft onlangs met een zeer goed resultaat (een 8 en een 9,1!) de basisopleiding HRM afgerond. Zij kan haar net afgeronde opleiding direct in de praktijk brengen omdat zij 1 dag per week onze afdeling HR assisteert.
Miranda en Monique zijn allebei heel enthousiast over hun nieuwe job en Profiltra als werkgever. “Je voelt je direct geaccepteerd binnen dit bedrijf” aldus Miranda “je bent niet “die nieuwe” maar direct lid van Team Profiltra”. Monique zegt over haar nieuwe baan bij Profiltra “Ik ben blij dat ik nu weer een job heb gevonden die perfect bij mij past en waar ik mijn kennis en vaardigheden goed in kwijt kan”.
En waar krijgen deze boekhoudtoppers energie van? “Als de cijfertjes onderaan de streep kloppen uiteraard!”
Team Profiltra wenst Monique en Miranda een mooie toekomst binnen ons bedrijf.
Shamil Visengerejev
Lees hier het inspirerende verhaal van Shamil Visengerejev, een ambitieuze jongeman die als achtjarige vluchteling naar Nederland kwam en met veel doorzettingsvermogen en hard werken hier een toekomst opbouwt.
Shamil werkt als Supply Chain Employee op de afdeling Fysieke Distributie bij Profiltra.
Shamil, vertel eens iets meer over jezelf, wie ben je, welke opleiding en ervaring breng je mee?
Ik ben 29 jaar, geboren in Tsjetsjenië en woon al 21 jaar in Nederland. Als achtjarige vluchtte ik met mijn ouders naar Nederland. Door de oorlogsomstandigheden in Tsjetsjenië kon ik helaas nauwelijks naar school daar. Hier heb ik eerst het basisonderwijs op het asielzoekerscentrum gevolgd. Op mijn twaalfde maakte ik de overstap naar een gewone middelbare school. Dat was hard werken én aan de Nederlandse taal én aan vakken zoals wiskunde. Ik had veel in te halen maar was vastbesloten mijn toekomst in Nederland op te bouwen en was mij ervan bewust dat ik daar goede opleiding voor nodig had.
Na de HAVO heb ik mijn HBO-diploma Logistics Engineering op de Hogeschool van Amsterdam gehaald. Tijdens mijn studie werkte ik op Schiphol als beheerder passagierstromen en ik deed daar in het laatste jaar van mijn studie onderzoek naar interne goederenstromen. Daar was men zo tevreden over dat ik werd aangenomen bij de GSA Groep op Schiphol als projectleider Logistieke Dienstverlening. Helaas verloor ik door de Coronacrisis mijn baan.
Waarom koos je ervoor om bij Profiltra te gaan werken?
Wat mij bij de sollicitatiegesprekken direct opviel was de passie en het enthousiasme waarmee de medewerkers, waaronder mijn leidinggevende Ramon Kerker, vertellen over hun functie en Profiltra. Medewerkers voelen zich hier écht verantwoordelijkheid voor een goede dienstverlening aan de klanten. Ze werken hier niet alleen voor het geld maar zijn duidelijk betrokken bij Profiltra en onze klanten. Zij doen graag dat stapje extra. Dat spreekt mij aan.
Van welke werkzaamheden in jouw functie als Supply Chain Employee krijg jij energie?
Probleemoplossingen bedenken, hoe krijg ik producten van over de hele wereld zo snel en efficiënt mogelijk bij onze klanten.
Waar zie jij de kansen en uitdagingen in jouw functie bij Profiltra?
Ik wil heel graag doorgroeien tot bijvoorbeeld een functie als Supply Chain Manager. Leer hier heel veel over bijvoorbeeld douaneregels en Incoterms en wil mijzelf blijven ontwikkelen om de beste service te kunnen bieden aan onze klanten.
Team Profiltra wenst Shamil een mooie toekomst toe, waarin hij zijn dromen waar kan maken